Search This Blog

Monday, September 28, 2015

About the blog/ à propos du blog

About this blog
Hello, I am Lucien, and I have ideas to share. Welcome to my music garden. Here’s where I shall sprout my posts and share in the conversation with you, dear readers.
This blog is about music : bands and various singers and composers meet as their discographies are detailed. Each album will receive its own post. 

I like to be thorough with my reviews; when applicable, I like to include the detailed differences in editions, quality, bonus material, etc.

In the past, I used to share my reviews on social media (yahoo etc) but due to their impermanence and difficult access to my reviews, I relocated here.I had planned to include my music reviews into my first media garden blog, but came to the conclusion that I had to use different twigs for more clarity.

I hope to reach a wider audience and engage my readers in dialogue. Please feel free to comment, leave questions, etc. (please remember to be respectful and courteous).
Enjoy the media harvest!

PS I don’t systematically translate my French posts, so you can use the gadget to get a google translation.


À propos de ce blog
Bonjour, je suis Lucien et j’ai des idées à partager. Bienvenue dans mon ‘’jardin des musiques’’. Ici, je posterais mes germes et partagerais avec vous, chers lecteurs.
Ce blog concerne donc la musique : les divers groupes, chanteurs/-euses et compositeurs/-trices s'y cotoieront au grès des discographies détaillées. Chaque album aura son propre post.

J’aime être approfondir mes critiques alors parfois j’inclurai les détails des différentes éditions, leur qualité, les bonus, etc.

Dans le passé, je partageais mes critiques sur des sites sociaux tel que yahoo, mais comme ils sont éphémères, j’ai préféré créer ce blog, qui permettra également une meilleure lisibilité.  
J’espère atteindre une audience plus large, et engager mes lecteurs dans un dialogue. N’hésitez pas à commenter et laisser des questions (toujours avec courtoisie et respect).
Savourez les récoltes musicales de mon jardin !
PS je ne traduis pas tous mes posts ; vous pouvez utiliser le traducteur google inclus en cas de besoin.

No comments:

Post a Comment